FÖRBJUD FYRVERKERIER FÖR PRIVATPERSONER!!!

Nu tänker jag spy galla utav bara fan, så ni som är känsliga ska inte läsa detta inlägget (handlar bla om fruktansvärt djurplågeri).
Läste precis ett inlägg på FB som någon hade lagt ut, en bild som jag tyckte var väldigt otydlig (ser som en kratta ibland utan mina glasögon) så jag klickade upp den till min stora fasa..!!

På bilden ser man en stackars schäferhund som ligger på ett golv, dock levande och med tom blick men med en bortsprängd nos..!! Mådde så illa, började nästan gråta och blev så jävla förbannad så jag var tvungen att lägga in en lång kommentar som jag säkert kommer få mycket kritik för precis som här.

Djurplågeriet har ägt rum i Bosnien (kan kvitta vart) där BARN stoppat in en smällare i munnen på hunden, bundit ihopa nosen på den så att den absolut inte haft en chans att kunna spotta ut smällaren och sedan tänt fyr.... Ni kan ju själva tänka er hur denna stackars hund sett ut och vilka fruktansvärda smärtor den gått med dessutom i 5 DAGAR innan någon reagerat.

Jag tycker att precis som i många andra länder borde Sverige förbjuda privatpersoner att både köpa och bruka smällare/raketer eftersom många antingen är pissfulla, okunniga, ska spela häftiga eller är HELT JÄVLA SJUKA I HUVUDET (som i detta fallet). Kommunerna borde istället ordna olika platser dit man kan gå, där kunniga och utvalda människor skjuter upp raketer, på så vis tror jag att många olyckor kan undvikas och speciellt händelser som denna. Folk har ju inga problem med att ta sig till olika platser för att kolla "majbålen" så det borde inte vara så jobbigt tycker man. 

Sist men inte minst så hoppas jag av hela mitt hjärta att någon hittar dessa ungarna som gjort detta mot den stackars hunden, stoppar in en fet jävla smällare i vardera röv på dem och TÄNDER FYR!!! 

Kommentarer
Postat av: linda karlsson

Jag älskar barn MEN hade jag sett en unge göra något sådant på en hund då ................................................. vill inte skriva här vad jag hade gjort....Men vill understyrka att barn som gör ngt sådant är grovt störda, så mkt kan jag säga!!!!

2012-01-06 @ 00:23:52
Postat av: JB

Håller helt med dig Linda, allt du skriver i inlägget!!

2012-01-06 @ 14:21:24
Postat av: Nani

asså människan e den grymmaste & elakaste varelse på

denna planet!!! Fy fan säger bara , hur i helvete kan man vara så grymt rå.. USCH!!!!

2012-01-06 @ 16:34:17
Postat av: Shiro och Jag

Härligt att det finns andra som tycker att detta är fullkomligt horribelt.. Kram på er:)

2012-01-06 @ 20:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0