Djursjukhuset....

Nu var det längesedan jag skrev och man kan väl säga att det hänt en del.... För 2 veckor sedan var Shiro igång igen. Fick ett telefonsamtal av mamma när jag var på jobbet, "du måste komma hit för det kommer blod ur munnen på Shiro". Jag satte mig i mini bilen och körde i full fart upp till mamma. Första tanken som susade genom huvudet på mig när jag kom ut i trädgården och såg honom var "nu dör han". Där stod han helt nerblodad i huvudet, på bröstet, på benen och det bara fortsatte rinna ur munnen på honom precis som om man öppnat en kran. Vi kastade oss i bilen alla 3 efter att ha ringt upp till djursjukhuset, mamma körde och jag satt i baksättet med Shiro. Väl uppe på djursjukhuset sprang vi in till receptionen där även väntrummen finns. Allt stannade upp och folk tappade hakan när vi kom in, vi såg ju ut som om vi hämtats direkt från en "Rambo-film". Alla insåg att det var allvarligt så vi kom direkt in på rummet där de försökte lokalisera blödningen som kom från tungan. Eftersom det inte slutade blöda så fick de söva honom som även det var väldigt riskabelt eftersom de konstaterade att lille Shiro har ett ganska kraftigt blåsljud på hjärtat. När de hade väckt honom ur narkosen så visade det sig att han hade bitit sig själv i tungan så ena hörntanden från underkäken hade gått rakt genom tungan och skadat en massa kärl på vägen, inte konstigt att det blödde på det viset. Vi fick lämna honom på sjukhuset några timmar innan vi kunde hämta hem honom senare på kvällen. Det blev många dygn utan ordentlig sömn eftersom man var tvungen att ställa klockan på natten för att kolla så att det inte börjat blöda igen och så att slemhinnorna såg bra ut. Shiro fick inte heller äta något annat än mosad mat och det var inte jätte poppis=) Nu är han helt återställd och busar och äter som vanligt igen men vad som gjorde att han bet sig i tungan vet vi fortfarande inte. Nu är nästa steg att beställ tid för röntgen av höfter och armbågar och även ögonlysning. Tjingeling!!


Kommentarer
Postat av: Christina

Det lät ju väldigt dramatiskt med veterinärbesöket. Är lite undrande över det där med blåsljudet, det hördes inget när han besiktigats så det vore intressant att höra vad veterinärerna säger när du kommer dit nästa gång. Torkel Falk har väl någon klinik i Helsingborgstrakten, vore kanske läge att kontakta honom för en undersökning, han är nämligen hjärtexpert. Jag har aldrig haft någon med blåsljud tidigare så därför vore det superbra att verkligen få det utrett.

2010-06-15 @ 19:26:09
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Linda

Känner igen namnet Torkel Falk nu när du nämner det. Ska höra vad de säger på djursjukhuset nästa gång och ska även ta kontakt med vår egen veterinär Eva Sevelius och be henne lyssna lite extra eftersom hon inte reagerat innan. Skulle hon höra något så ska jag absolut ta kontakt med Torkel Falk och höra vad han säger. Tack för tipset.

2010-06-15 @ 22:50:30
URL: http://shiroo.blogg.se/
Postat av: Christina

Håller tummarna för att det bara var falsklarm. Eva Sevelius är ju en superduktig veterinär hon också.

2010-06-18 @ 11:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0