Fästingar, heeeeej dåååå.....

Solen skiner och det är skit varmt nu. Mamma ringde precis så snart kommer pappa och hämtar oss så jag kan hjälpa honom med hans nyinköpta iPod Nano.
Har förresten köpt ett nytt bärnstenshalsband till Shiro. Eftersom jag inte vill utsätta Shiro för en massa gifter för att bli av med fästingar (som man lik förbannat får sitta och plocka ändå) så fick jag ett tips av en ägare till 2 labradorer som jag känner. Han sa att av allt han testat på sina hundar så var detta det absolut bästa. Jag var väldigt skeptisk till en början men nu har vi använt detta halsband i ca. 2 veckor och fyyyy f-n vad bra det är. Efter att ha suttit och plockat fästingar dagligen på Shiro så har vi inte hittat/plockat en enda. Detta halsband är abolut inte skadligt heller för varken hund eller människa och kan användas från år till år. Tyckte det var dyrt när jag köpte det eftersom jag inte visste om det skulle fungera (500kr) men det var värt varenda krona. Detta halsband tycker jag att alla hundägare ska testa. (Mamma, pappa och jag har testat i stort sett allt mot fästingar under våra snart 17 år som hundägare).
Nu får jag skynda mig så inte pappa behöver stå allt för länge och vänta=)
Tjingeling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0