Bokat tid hos Pillan och plockat fram fästingplockaren...;)

Hej alla..

Vaknade kl. 10:30 idag av en blöt liten Shiro-nos i ansiktet. Kollade på mobilen och såg att mamma skickat ett sms kl. 10:00 "Vill du komma och äta frukost?" Ringde upp mamma och sa "Ja tack" innan Shiro och Jag började promenera upp mot Ramlösa. Vi möttes som vanligt av en brakfrukost hemma hos mamma, gottit var det.

Passade på att promenera vidare ner till min lilla mormor där vi drack en kopp kaffe och käkade muffins, gissa om jag e mätt...

Efter alla promenader fram och tillbaka så har nu lille gangstern somnat på sin favvo plats på framsidan.

Har btw äntligen tagit mig i kragen och ringt till söta Pernilla som jag gick gymnasiet med och som nästan precis öppnat sin egen salong. Hon ska försöka få till mitt fågelbo genom en ordentlig klippning och ev färgning. Kommer före och efter bilder på det såklart men det blir inte förrän nästa onsdag. Ska bli super kul att träffa henne för det var ju inte igår precis.

Har tyvärr hittat 2 st fästingar på Shiro som satt bakom öronen, vet inte om det beror på att jag badade honom och inte satte på bärnstenshalsbandet förrän efter några dagar. De säge ju att hunden inte ska vara blöt när man sätter på det så jag väntade tills han hade torkat helt. Men, olyckan var framme och då kom den bästa fästingplockaren fram igen. Den bästa plockaren som jag någonsin använt, fick den av våra goa vänner Nettan och Fredde som oxå haft problem med massa fästingar på sin hund. Så jäkla enkel att handskas med och HELA fästingen kommer med. Kanon e den.

Nu ska jag faktiskt försöka göra lite nytta innan Krasse kommer hem, måste bla tvätta mina arbetskläder.

Ses lite senare..

Tjingeling!!


Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Tack så mycket :D

Den är tagen i Mellbystrand :)



Allt bra?

Kram

2010-08-03 @ 16:00:41
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: sandra noren

Fy fan vad vidrigt med fästingar hatar dom!!



Länkar dig sen också :)



2010-08-03 @ 16:03:15
URL: http://sandranoren.bloggplatsen.se
Postat av: Tove ♥

allt bra? :)

2010-08-03 @ 19:00:50
URL: http://toveelundberg.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Vad bra! :D

Yes min dag har också varit bra! :)

2010-08-03 @ 19:42:40
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0