Polisen och isbjörnen...

Hej allihop!!
Har varit en stressig dag idag.. Orkar inte lägga upp bilderna på frissan idag men jag lovar att jag gör det imorgon.. Blev jätte nöjd iaf både med klippningen och färgningen, tack söta, underbara Pernilla..
Dagen började iaf med en lång promenad med Shiro som inte var på G utan gick som en bakfull snigel.. När vi väl lyckats komma hem så fick jag göra mig iordning och slänga i mig en macka innan det bar iväg till mamma för lite hund-passning.. Körde i god tid till Pernilla och kom nästan 30 min för tidigt men bättre det än att komma försent..

Inne hos Pernilla så satte hon igång med att färga och klippa, själv så satt jag och mös med en kopp kaffe som Pillan fixat till mig. När allt var klart och håret var fönat så visade sig att mitt hår inte tagit till sig färgen så vi fick färga det en gång till, slutresultatet blev iaf kanon och jag blev jätte nöjd..

När jag hade hämtat Shiro och kommit hem så kom Krasse hem och sa att han skulle på vinprovning nere i stan, efter att ha duschat och gjort sig klar så fick jag köra ner honom till stan och gissa vad som hände då.......
Jag ska då ha sån jäääävla otur..... Eftersom jag skulle ta en lång promenad med Shiro och lektanten direkt efteråt så tog jag ingen plånbok med mig, givetvis så stod snuten runt hörnan (har aldrig sett Krasse få på sig bältet så fort) och vinkade in mig...

Polisen: "Körkortet tack!!"

Jag: "Eeeeeeeeeee *host* det har jag inte fått med mig..."

Polisen: "Varför inte det?"

Jag: "Skulle bara köra min sambo några kvarter bort och sedan gå med hunden" (kände mig jävligt korkad med    det svaret)

Polisen: "Tycker du att det e en bra anledning till att inte ha körkortet med?"

Jag: "Nä"

Efter att ha blåst i alkoholmätaren så frågade polisen mig vad jag hade i baksätet där Shiro satt nyfiket och tittade på.. Då kunde jag bara inte hålla mig...

Polisen: "Vad e det?"

Jag: "Det e en isbjörn" (Krasse började asgarva och även polisen kunde inte hålla minen och började skratta)

Jag: "Nä det e en samojed"

Polisen: "Oj, de kan vara jävliga de hundarna.. Du kan köra nu men nästa gång har du körkortet med..."


Ojojoj... Nu är snart dax för sängen, ska bara gå en runda till med Shiro.. Natti alla söta...

Tjingeling!!


Kommentarer
Postat av: anna ljungkvist

hahaha den var bra den att shiroo är en isbjörn. en söt liten isbjörn iså fall. puss på nosen från oss!!

2011-01-25 @ 21:36:57
Postat av: Christina

Haha, vilken historia!

2011-01-25 @ 21:53:39
URL: http://www.swedsams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0