Alla tips är välkomna...

Tjena! Igår var man i Tyskland och bunkrade upp inför sommaren;P Så nu klarar vi oss ett tag. Shiro och Krasse fick stanna hemma och mysa. Men fy bubblan vilken tråkig resa det är, hade tankat ny musik i min ipod men det var lika segt ändå.
Idag har det varit full rulle. Promenerade till mormor imorse och kallt som f-n var det, man kan inte tro att det är maj månad. Hemma hos mormor hoppade Shiro runt i köket och plötsligt sa det "klonk" i golvet. Mitt på köks golvet låg en äcklig, vidrig och fet fästing som var "full matad".. Uäääähh... Efter att fästingen fått ta sig ett dopp i toastolen så skuttade Shiro vidare och mormor började klia sig över hela kroppen och trodde det var fästingar hihi.. Vi promenerade hem och utan att Shiro hann tänka något så stod han i vår dusch där hemma. Efter lite brottning så var han ganska ren och skit sur=)
Vet inte riktigt vad jag ska göra med alla fästingar, även om man kollar Shiro noga så är det alltid någon man missar. "Frontline" (halsbandet) vägrar jag sätta på honom eftersom att vår andra hund Oliver blev jätte sjuk utav det, har någon ett bra tips så är det varmt välkommet!?
Nu ligger Shiro på gräset och nannar medan jag och Krasse tar oss vars en Passoa-drink i soffan (lite för kallt att sitta ute även om solen är framme).
Snart dax för chili con carne som bara är såååå gott.. Tjingeling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0