Sol, solariet och ogräs....=)

En helt underbar dag har det varit idag. Solen verkar ha hittat till Hbg, äntligen. Även om solen sken så fick jag den ljusa iden att jag skulle åka ner och lägga mig i solariet efter morgonrundan med Shiro så det gjorde jag. Hem kom jag som en nykokt kräfta, Krasse fick sig ett gott skratt.
Efter att Krasse stuckit iväg på lite ärenden så började Jag rensa ogräs och klippa gräsmattan. Shiro hjälpte också till men tröttnade ganska snabbt, sen var det roligast att käka upp halva skaftet till räffsan och gräva ner sina ben i rabatten. Efter all städning utomhus så tog vi en promenad till mormor där Shiro fortsatte det roliga med att försöka hoppa upp och slita ner mormors rena tvätt som hängde på tvättlinan i trädgården, som tur var utan resultat men det var nära ögat=) Vi promenerade hem igen och tog en liten tupplur innan det var dax för nästa runda med syrran, som alltid på tisdagar när systersonen spelar fotboll. 
Nu sitter Krasse i ena hörnet i soffan och kollar på någon tråkig dokumentär, jag sitter i soffan efter att ha varit på "nattarundan" med Shiro och blir bara rödare och rödare (känns det som) och Shiro ligger utslagen under bordet på altanen. Dax att krypa till sängen snart kanske, det ska ju bli en lika fin dag imorgon har de sagt och då blir det full rulle för Shiro och mig igen=) Tjingeling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0