Midsommar och semester!!

Yeeeeeiiii... Nu är det semester.. Men jag har nog inte fattat det ännu, är ju första dagen. 3 hela, långa, underbara veckor. Ska bli sååååå skönt. Shiro och Jag ska bara busa och ha det mys, ja Krasse får också vara med på en hörna;P
Igår firade vi midsommar med våra gamla grannar Camilla och Ola, det var super kul men idag känns det inte så super kul;) Camilla hade fixat god mat som hon tagit med eftersom jag jobbade till kl 17. Det blev en lyckad midsommar som alltid när vi firar ihop. Tack för god mat och trevligt sällskap.
Nu ligger lille Shiro på framsidan och snarkar, Krasse sitter i ena hörnan i soffan med sin data och jag i den andra med min data. Vädret är sådär så vi har lite svårt att komma på vad vi ska hitta på. Kanske går vi en promenad och jagar kaniner;)
Shiro och jag var hos mamma i veckan och skulle hjälpa till med att plantera blommor. Lite senare på eftermiddagen så skulle vi promenera hem och pappa ville göra oss sällskap. Pappa och jag gick och pratade med varandra och Shiro strosade rundor på fältet när jag plötsligt hör pappa skrika till och känner hur "flexi-kopplet" (8 meter långt koppel) börjar rullas ut i en väldans fart. När jag vänder huvudet för att kolla på Shiro så ser jag hur han far över fältet efter en kanin och kopplet "tog slut". Poff sa det, där låg jag och plogade huvudet genom fältet=) När Shiro till slut inte orkade dra mig längre så sätter jag mig upp i gräset och ser hur pappa kommer springande efter oss och skrattar så han nästan kissar på sig och säger "du har nog stått för underhållningen på Ättekulla idag". När jag väl fattade vad som hänt så började jag själv skratta och kolla runt i panik om någon hade sett mig. När vi kommit hem så stannade Krasse mitt i köket och bara glodde på mig innan han till slut frågade mig vad f-n jag hade gjort och skrattade. Där stod jag i köket med grästussar och jord överallt, hade t.o.m. grästussar innanför trosorna=) Konstigt nog klarade jag mig utan en skråma och Shiro hade nog inte alls fattat vad som hände.=) Så kan det gå....=) Tjingeling!!
  


Kommentarer
Postat av: Ola

Tack själva för en kanonkväll! Ni är riktigt härliga Krasse och du! Fina bilder också!

2010-06-26 @ 16:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0