Kräksjukor och iPod..

Nu var det ett tag sedan igen.. Skyller faktiskt på sjukdom och trötthet denna gång. Semestern var super skön men den slutade väl inte riktigt som jag tänkt mig. På lördag morgonen väckte lille Shiro mig kl 06:00, då hade han lagt en ganska stor kladd på mattan framför tvn. Detta har inte hänt sedan han var valp så jag förstod att han mådde dåligt. Efter att ha kastat ut mattan (som inte luktade hallon) gick vi en liten runda och mycket riktigt, lille Shiro var vääääldigt dålig. Efter sprutbajs och kräkningar som pågått i 2 dagar ringde jag till veterinären som tyckte att vi skulle komma ner. De tog en massa prover och konstaterade att det var en bakterie som gick bland hundar just nu. Han fick medicin och speciellt foder som skulle hjälpa magen.  Efter ca. 6 dagar blev lille Shiro bra igen men fy bubblan vilket jobb. Man var ju tvungen att mäta upp både mat och vatten för att kunna hålla reda på hur mycket han ätit och druckit och för att inte tala om de nattliga rundorna man fick gå och sedan upp till jobbet på morgonen. Tack och lov mår mår bus-tussen bra igen.
Efter nästan en vecka med hund-kräksjuka så var det dax för människo-kräksjuka, nu var det min tur!! Mådde också vääääääldigt dåligt men det höll inte i sig mer än 2 dagar som tur var.
Krasse var och köpte en iPod till mig häromdagen och vilken underbar manick det är. Sätter man den i öronen så känns det som man kan gå dubbla rundor med Shiro och jag tror han är lika tacksam som jag=)
Nä, nu får man väl ladda lite ny musik innan man ska gå kvällsrundan med Shiro. Tjingeling!!


Kommentarer
Postat av: anna ljungkvist

Hej,Så skönt att både du och lille shiro är friska igen.Puss på nosen. Smulisen hälsar också till er. Kramisar!!

2010-04-12 @ 21:18:41
Postat av: Christina

Usch och tvi vilket elände. Tur Shiro fick hjälp att bli av med magsjukan. Nu när du har en IPod, testa att läsa böcker med hjälp av den. Så behändigt så det är knappt sant!

2010-04-17 @ 09:37:25
URL: http://www.swedsams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0