Lastbilen och skummisarna.....

Vilken dag!! Syrran bankade på dörren kl 10:00, "har du ätit frukost?". Jag kokade några ägg och syrran kom med nybakade ostbullar och munkar. Det var en super trevlig och god frukost. Efter den goda frukosten så skulle jag och Shiro promenera till min mormor. Vi gick en runda som går bakom ett öde industriområde (jag tror man kan kalla det för det). Helt plötsligt såg vi en långtradare som kört rätt upp på en liten kulle, ett väldigt konstigt ställe att parkera en lastbil på. Bakom lastbilen såg vi att det stod två bilar som hade backat till och några män stod och pratade. Stället där vi gick är väl inte riktigt känt för att vara ett jätte bra ställe att vistas på. Tog upp min mobil och ringde mamma, som sa åt mig att springa upp i skogen som låg en bit upp. Sprang upp i skogen och Shiro trodde det var bus på gång så han studsade runt som en kanin. Väl inne i skogen och långt bort från "skummisarna" så återstod bara en sak, hitta ut. Vi gick och gick och gick, hela tiden stötte vi på högt stängsel som omringade koloniområdet. Det blev ju inte heller lättare att ha mamma i telefonluren som tjatade om att jag aldrig lyssnade på vad hon sa och att hon sagt till mig tusen gånger att inte gå den vägen. Men det var ju mitt på ljusa dagen tänkte jag. Shiro hade jätte skoj och jagade kaniner och ekorrar med mig snubblandes över stock och sten. Efter en j-a vandring och mycket tjat från mamma så kom vi ut ur skogen. Det tog ytterligare 30 minuter innan vi kom hem till mormor och Shiro slängde sig på gräsmattan efter att ha druckit 2 liter vatten. När vi hade fikat klart så promenerade vi hemåt, tog en snabb vända hem till Oliver innan vi fortsatte hem.
Nu har vi varit ute sista rundan och lektanten (Linda) har varit på besök så nu är det snart natti natti. Tjingeling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0